środa, 27 lipca 2022

"Ścigana" Tess Gerritsen

"Ścigana"
Tess Gerritsen, Tyt. oryg. Thief of hearts, Wyd. Harper Collins, Str. 240


Złodziej, zabójca czy niespodziewany sprzymierzeniec?


O książkach Tess Gerritsen mogę napisać przede wszystkim, że są dla mnie idealnym lekarstwem na chandrę. Lubię kryminały, thrillery i wszystkie podobne mieszanki tych gatunków, dlatego najlepiej czuję się właśnie w towarzystwie takich książek, ale gdy potrzebuję czegoś lekkiego, niezobowiązującego a przy tym dobrego, autorka nigdy mnie nie zawodzi.

Gerritsen łączy zbrodnie z romansem i przez to pisze jak na mój gust takie typowe kobiece kryminały. Jej książki są krótkie, więc można przeczytać niemal każdą w jeden wieczór a to tylko wpływa na korzyść jej twórczości, ponieważ każda kolejna historia jest wciągająca i pozwala oderwać się od rzeczywistości.

Zaznaczę wszystkim tym, którzy spodziewają się uzależniającego kryminału, że nie jest to książka, która wywróci Wasz świat do góry nogami. To lekka, przyjemna historia z sympatycznie nakreślonymi bohaterami a gdzieś w tle przewija się kryminalny wątek. Wszystko. Jednak to w żaden sposób nie przekreśla tej książki - wręcz przeciwnie, po raz kolejny otrzymujemy dynamiczną, szybko czytającą się fabułę, która przede wszystkim zatrzymuje przy sobie czytelnika dzięki kreacji bohaterów - ludzkim przedstawieniu ich z przełożeniem na prawdziwe życie.

Clea to jedna z tych bohaterek, którą lubi się z miejsca. Niezależna, zadziorna, pewna swego. Nigdy nie była grzeczną dziewczynką, ale dziś już przeszła samą siebie. Chociaż chciała rozpocząć od nowa i zacząć życie bez kradzieży to wplątała się w międzynarodową karierę zagrażającą jej bezpieczeństwu. Czy uda jej się wyjść z tego cało? Na pewno pościgu i sensacji nie zabraknie, choć jak na międzynarodową aferę wydaje mi się, że fabuła została potraktowana po macoszemu i zabrakło sporo szczegółów. Podobało mi się za to dążenie bohaterki do odkrycia prawdy za wszelką cenę, przez co wpakowała się w kłopoty i nadała rozpędu fabule.

Jeśli znacie książki Tess Gerritsen to wiecie na co możecie liczyć. Jeśli nie - polecam dać jej szansę. "Ścigana" to powieść charakterystyczna dla stylu autorki, niezobowiązująca a jednak wciągająca. Jeśli lubicie lekkie thrillery na jeden wieczór - oto propozycja dla Was.

4 komentarze:

  1. To będzie pierwsza książka tej autorki, którą planuję przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po książki tej autorki sięgałam dość dawno - bo kilka dobrych lat temu. Jednakże teraz jakoś mi z nimi nie po drodze i póki co nie mam w planach tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książki tej autorki. Tej jeszcze nie miałam okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i dostałam porcję rozrywki na wysokim poziomie.

    OdpowiedzUsuń