wtorek, 10 stycznia 2023

"Start a Fire" Julia Wolf

"Start a Fire" Julia Wolf, Tyt. oryg. Start a Fire, Wyd. Niezwykłe, Str. 368


Szkolny bad boy obrał ją sobie na cel!


Kto z nas nie lubi emocjonalnych powieści w których do samego końca trudno przewidzieć ostateczne rozwiązanie? Julia Wolf serwuje nam pełną napięcia opowieść utrzymaną właśnie w takich klimatach: intensywnych emocji oraz pewnych siebie bohaterów. Czy udowodnią nam, że wzajemne przyciąganie jest silniejsze od początkowej niechęci?

Nie łatwo jest mnie przekonać do powieści pełnych nastoletniej miłości, ponieważ to temat, który już dawno za mną. Jednak raz na jakiś czas pojawiają się autorzy, którzy zaskakują mnie swoją wizją i interpretacją tematu zapewniając, że to motyw idealny dla każdego czytelnika niezależnie od wieku. Warunek jest tylko jeden - musi być dobrze napisany. A Julia Wolf może pochwalić się wprawną ręką, pomysłem oraz odpowiednią równowagą pomiędzy emocjami oraz wiarygodnością dzięki czemu jej powieść czyta się z rosnącą ciekawością.

W tej fabule czytamy o losach osiemnastoletniej Grace Patel, która wróciła do dawnej szkoły po dwóch latach nieobecności. Nowe nastawienie i przekonanie, by wtopić się w tłum niewiele jednak dają, gdy jeden ze szkolnych łobuzów obrał ją sobie na cel. Dlaczego Sebastian zwrócił na nią uwagę? Co nim kierowało? I dlaczego mimo początkowej niechęci obydwoje czuli, że powinni być blisko siebie? On był przerażający a ona chciała jedynie spokoju, tylko że zawsze bywa tak, że otrzymujemy całkowite przeciwieństwo swoich oczekiwań.

Muszę przyznać, że burzliwa relacja głównych bohaterów utrzymała na swoich barkach całą akcję. Co prawda chętnie przeczytałabym o jeszcze większej ilości słownych strać i emocjonalnych pojedynków, ale to co otrzymałam zupełnie wystarczyło, abym bawiła się naprawdę dobrze. Autorka przemyślała wszystko od początku do końca zapewniając czytelnikom dopracowane tło oraz trudną przeszłość, która napędzała wydarzenia i kierowała wyborami postaci. Nie obeszło się więc bez popełnionych błędów, ale to tylko dodało wiarygodności historii pozwalając wczuć się w losy Grace i jej szkolnego prześladowcy.

"Start a Fire" wciąga od pierwszej do ostatniej strony i pozostawia apetyty na więcej. To historia, w której przeszłość zderza się z teraźniejszością a codzienność udowadnia jak wiele mamy barier do pokonania w drodze ku własnemu szczęściu. Julia Wolf pokazała, że nastoletnie uczucia przełożyć można na dorosłe życie a młodzieżowe książki wcale nie muszą być jednoznaczne czy naiwne. Polubiłam bohaterów, którym kibicowałam do ostatniej strony i myślę, że Wy również docenicie zaangażowanie autorki.

3 komentarze:

  1. Myślę, że i ja polubiłabym bohaterów tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. W tej chwili nie mam w planach tej powieści, a na tapecie aktualnie mam "Bohatera wieków", a dziś będę się brała jeszcze za "Bielmo"

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że książka wciąga od pierwszej strony.

    OdpowiedzUsuń