niedziela, 26 lutego 2023

"Nostalgia" Adelina Zuzanna Julia

"Nostalgia" Adelina Zuzanna Julia, Wyd. Novae Res, Str. 326


Gdy zajrzysz w głąb czyjejś duszy, może się okazać, że spoglądasz w lustro...


Decydując się na lekturę byłam pewna, że czeka mnie typowy romans, w którym wszystko będzie jasne. Przyznaję, że niekoniecznie zaznajomiłam się z opisem książki a dałam się porwać chwili. Adelina Zuzanna Julia zaskoczyła mnie jednak pomysłem na fabułę oraz samym jej poprowadzeniem, ponieważ bawiłam się podczas przewracania kolejnych stron lepiej niż dobrze!

To historia, która pod względem stylu i samego języka przypomina dawne powieści. Nostalgiczna jak mówi sam tytuł, nastrojowa i piekielnie klimatyczna opowieść wciąga nas w życie bohaterów już od pierwszych stron. Śledzimy ich dzieje oparte na szybkim przekazie niczym w bardzo skróconej sadze rodzinnej, ale wierzcie mi, że to przemawia na korzyść fabuły, ponieważ jest ona spójna i dopracowana w każdym detalu a jedynie mówi wiele i bardzo emocjonalnie.

Amalia mieszka z siostrą i ciotką w posiadłości na której utrzymanie ich nie stać. Sprzedaż wydaje się jedynym wyjściem, więc dziewczyna opuszcza nowe strony i podąża w drogę ku nowemu etapowi. Zatrudnia się jako dama do towarzystwa, poznaje nowe osoby i decyduje się poślubić pewnego dzierżawcę majątku. Tylko czy to na pewno rozsądne rozwiązanie?

Śledzimy losy dziewczyny na której miejscu mógł znaleźć się każdy z nas. Kto nie szuka własnej drogi, kto nie podąża za własnymi marzeniami? To wszystko było jasno przedstawione a w dodatku okraszone ponadczasowymi wartościami na społeczne podziały, miłość z rozsądku czy inne tematy, które koniecznie musicie odkryć sami. Autorka bardzo miło mnie zaskoczyła pokazując, że świat ma wiele kolorów i nie zawsze są one pozytywne. Wystawiła swoją bohaterkę na próbę, dała mi do myślenia na przykładzie tego co działo się w drugiej połowie i udowodniła, że to co chcemy nie zawsze pokrywa się z tym co otrzymujemy.

"Nostalgia" to nawiązanie do nietypowej przyjaźni, do nici porozumienia, która nawiązała się szybko i mocno. To także obraz zagubionej dziewczyny, która nie zawsze wie czego chce, ale stara się robić wszystko najlepiej jak potrafi. Książka nietypowa, inna niż wszystkie, ale przez to zdecydowanie warta przeczytania, ponieważ w pełni pobudza naszą wyobraźnię i zapewnia kilka godzin oryginalnej przygody. 

2 komentarze: