środa, 14 czerwca 2023

"Let me know" Zuzanna Wólczyńska

"Let me know" Zuzanna Wólczyńska, Wyd. Jaguar, Str. 400


Nazywali się najlepszymi przyjaciółmi, póki los nie zdecydował, że wystawi ich relację na próbę.


Idealna na wakacje, pełna emocji oraz podnosząca na duchu opowieść o dwójce zagubionych bohaterów, którzy w swoich ramionach znaleźli szczęśliwe zakończenie. A przynajmniej taką mieli nadzieję.

Powieść młodzieżowa zazwyczaj kojarzy się z porcją schematów oraz naiwności. Dlatego do debiutu Zuzanny Wólczyńskiej podeszłam z ciekawością, ale również pewnym dystansem. Nie wiedziałam czy historia, która oczarowała całego Wattpada wpłynie na mnie tak samo jak na inne czytelniczki, ale szukając spokojnej opowieści o szczerej miłości dałam się porwać słodkiej okładce. I okazało się, że lepiej wybrać nie mogłam, ponieważ losy głównej pary bohaterów od razu porwały mnie do swojego świata.

Historia jest banalna i nie będę Was oszukiwać - nie ma w niej nic odkrywczego. A jednak czyta się całość z rosnącą przyjemnością, towarzyszą nam przy tym serdeczne emocje a i strach przed tym czy Bee i Noah na pewno będą razem. Ta dwójka spotkała na swojej drodze mnóstwo przeciwności, nieustannie coś szło nie tak a lata rozłąki zrobiły również swoje, ponieważ zmienili się nie do poznania, nabrali innych cech, wydorośleli. Obydwoje również bali się spotkania po czasie, ponieważ nie wiedzieli czy spotkają te same osoby, które opuścili. Przyjaźnili się bowiem od dziecka, znali się jak nikt inny a jednak coś się zmieniło przez cztery lata nieobecności Noaha.

To historia z w pełni wykorzystanym potencjałem, ciekawie napisana, bardzo obrazowa oraz co dla mnie najważniejsze, szczera i dojrzała. Sylwetki bohaterów od razu przyciągnęły mój wzrok a ich zmiany pod wpływem przeżytych doświadczeń tylko mocniej skłaniały do analizy. W tle kusiło upalne lato, wakacje oraz perspektywa budowania relacji od nowa, która miała swoje wzloty i upadki biorąc pod uwagę zadziorne charaktery Bee i Noaha. Całość prezentowała się naprawdę dobrze, do samego końca trzymała poziom i niczym nie przypominała typowej młodzieżówki sięgając po ciekawe i warte poznania wartości.

"Let me know" opowiada o tym jak ważne jest dawanie drugiej szansy. Serdeczne słowa, czułe gesty, ale i strach przed ponownym odrzuceniem składają się na nastrojową oraz kameralną lekturę angażującą do narracji dwójkę intrygujących bohaterów. Nie bez powodu Wattpad odkrył talent Zuzanny Wólczyńskiej, ponieważ w prostocie autorka zamknęła siłę, która nie pozwalała mi odłożyć lektury do samego końca.

1 komentarz: