środa, 2 sierpnia 2023

"Do zobaczenia w innym życiu" Catriona Silvey

"Do zobaczenia w innym życiu" Catriona Silvey, Tyt. oryg. Meet Me In Another Life, Wyd. Poradnia K, Str. 350


Historia nieziemskiego uczucia, która podbije serca fanów „Miłości ponad czasem”, „Życia po życiu” i „Niewidzialnego życia Addie LaRue”.


Lubicie nieoczywiste historie, w których wyobraźnia działa na najwyższych obrotach? Sięgacie po książki inne niż wszystkie, dojrzałe oraz pozbawione schematów? W takim razie koniecznie musicie poznać propozycję od Catriony Silvey, która bardzo miło zaskoczyła mnie pomysłem na swoją powieść.

Alternatywna wersja jednego wydarzenia może przewijać się w kółko, zależnie od upodobania autora. Silvey wymyśliła więc, by zapętlić los swoich bohaterów i dać im w końcu powód do zrozumienia swojej sytuacji. Pokazała czytelnikom jak ważne jest poszukiwanie własnego miejsca w świecie, jak duży komfort psychiczny daje poczucie bezpieczeństwa a przyszłość, nawet jeśli niepewna, kryje w sobie mnóstwo tajemnic, niespodzianek oraz pobudza apetyt na życie.

Thora i Santi nie są sobie obcy. Poznali się przypadkowo, ale od pierwszych chwil czuli, że są sobie bliscy. Tak zrodziło się silne uczucie szybko przerwane przez tragedię. Jednak to nie koniec ich wspólnej historii. Za każdym razem powracają bowiem na nowo w różnych wcieleniach, ale zawsze z poczuciem, że są sobie naprawdę bliscy. Czy jest szansa na to, by zatrzymać bieg wydarzeń i sprawić, by wspólna przyszłość miała dla nich większy sens?

Dobry pomysł, jeszcze lepsze wykonanie. Autorka wszystko nam wyjaśniła, poprowadziła motyw bardzo racjonalnie a w dodatku pozwoliła, by bohaterowie powoli zrozumieli co dzieje się w ich życiu i tym sposobem otrzymali bodziec do działania. Ogromnie trzymałam za nich kciuki, ponieważ czułam nieustanne napięcie oraz poczucie, że przecież wszystko może w jednej chwili zawalić się niczym domek z kart. Catriona Silvey silnie pociągnęła w swojej opowieści za emocjonalne sznurki i pokazała jak przewrotny potrafi być los, co - przyznaję - zaskakująco mocno mnie dotknęło. Nie zostałam obojętna na żadną perspektywę bohaterów, więc w finale liczyłam na godne zakończenie. Czy otrzymałam to czego chciałam? O tym musicie już przekonać się sami!

"Do zobaczenia w innym życiu" to książka, która zdecydowanie zostanie w mojej głowie przez długi czas. Ciekawy pomysł na wątek romantyczny to jedno, ale spojrzenie na świat z perspektywy nieuchronnych zmian zdecydowanie dało mi do myślenia. Nie spodziewałam się, że ta książka aż tak mną wstrząśnie a jednak było między nami jakieś silne połączenie, które nie pozwoliło mi jej odłożyć do ostatniej strony.

2 komentarze: