sobota, 18 listopada 2023

"Sixteen Souls" Rosie Talbot

"Sixteen Souls" Rosie Talbot, Tyt. oryg. Sixteen Souls, Wyd. Albators, Str. 352


Młodzieżowa powieść grozy i romans fantasy w jednym.


Dawno nie wyczekiwałam tak premiery żadnej powieści! Zagraniczne słowa zachwytu oraz zachęcający opis z okładki przyciągały moją uwagę od dnia pierwszej zapowiedzi. Wszystko wskazywało na to, że "Sixteen Souls" idealnie trafi w mój gust. Czy tak się stało w rzeczywistości?  

Zdecydowanie! To napisana z lekkością oraz pomysłem historia łącząca w sobie klimat literatury grozy z fantastyką, tak mądrze poprowadzoną, że z czasem przyłapywałam się na wolniejszym czytaniu. Nie chciałam, żeby ta przygoda zbyt szybko się skończyła. To coś świeżego, odkrywczego, zrywającego z przyjętymi zasadami, lektura nietuzinkowa i bardzo klimatyczna, co bez wątpienia odegrało w tym wszystkim kluczową rolę. Autorka może pochwalić się w pełni wykorzystanym potencjałem, który przedstawiony w plastycznym stylu stworzył obraz dedykowany czytelnikowi w każdym wieku.

Akcja powieści rozgrywa się w nawiedzonym Yorku, w którym żyje młody bohater. Szesnastoletni Charlie jest jasnowidzem i ta szczególna cecha zdecydowanie zbyt często popycha go w stronę kłopotów. Duchy są jego jedynymi przyjaciółmi a obiekt serca znowu wymyka mu się z rąk. Jak na złość ktoś porywa sławne zjawy i Sam, nowy jasnowidz w mieście, namawia Charliego by razem rozwiązali zagadkę. Nie jest to propozycja warta uwagi, jednak niespodziewanie problem uderza w osobistą strefę chłopaka i tak rozpoczyna się podróż ku wyjawieni prawdy.

Bawiłam się podczas czytania lepiej niż dobrze. Co prawda zapowiedź grozy nijak ma się do tego co dzieje się w fabule, ponieważ ani przez sekundę nie bałam się wspomnianych duchów, natomiast muszę przyznać, że odpowiadają one za cudowny klimat. To historia młodzieżowa, więc odrobinę ugładzona, ale nie na tyle, by czytelnik czuł się niedoinformowany czy pozbawiony odpowiednich szczegółów. Wszystko jest tutaj na swoim miejscu a mnogość wątków (zjawy, zjawiska paranormalne, nietuzinkowe moce, porywy serca, porwania, intrygi...) pobudza nasze szare komórki do intensywnego myślenia. 

W tej książce wszystko może się wydarzyć, więc przy lekturze "Sixteen Souls" spodziewajcie się niespodziewanego! Rosie Talbot żongluje emocjami, wprowadza liczne motywy i nie pozostawia nas obojętnym na to co dzieje się w życiu bohaterów. Książka pełna jest wyzwań, emocji i uniesień serca a także wspominek duchów, które odpowiednio namieszają w fabule. Wspaniały klimat, gęsta atmosfera oraz pędząca akcja połączą się w niebywałą opowieść przy której czas się zatrzymuje. Zdecydowanie polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz