wtorek, 12 marca 2024

"Forget Me Not" Julie Soto

 
"Forget Me Not" Julie Soto, Tyt. oryg. Forget Me Not, Wyd. Harper Collins, Str. 400

 

Inteligentna i przezabawna Forget Me Not opowiada o dwojgu ludzi, którzy dają sobie – i miłości! – drugą szansę.

W poszukiwaniu lektury przyjemnej i niezobowiązującej trafiłam na propozycję od Julii Soto i muszę przyznać, że to był strzał w dziesiątkę! Powieść tak bardzo przypadła mi do gustu, że nie chciała wyjść z mojej głowy na długo po zamknięciu ostatniej strony.

To połączenie powieści obyczajowej i romansu z motywem drugiej szansy, ale dość skomplikowanym, o czym sami przekonacie się sięgając po lekturę. Czytamy bowiem o zagubionym głównych bohaterach, którzy budują swoje dorosłe życie i wciąż nie mogą zapomnieć o przeszłości. A właściwie to ona nieustannie puka do ich drzwi, ponieważ obydwoje zobowiązani są połączyć siły na strefie zawodowej – co oczywiście nie skończy się dobrze. Autorka dysponuje lekkim piórem, rewelacyjnie radzi sobie z kreacją nieszablonowych, charyzmatycznych bohaterów a w dodatku bawi się emocjami, nieustannie podsycając atmosferę i doprowadzając do wrzenia.

Czytamy o losach Amy Torres, która jako konsultantka ślubna sprawdza się perfekcyjnie, choć wcale nie wierzy w instytucje małżeństwa. Ale śluby? To coś zupełnie innego! Do swojej pracy przykłada się ze starannością i pielęgnuje każdy szczegół, dlatego musie zacisnąć zęby i ponownie nawiązać współpracę z Elliotem Bloomem, ponurym florystom nieprzekonanym do swoich profesji, który kiedyś był jej kochankiem. Dziś ich drogi się rozeszły i obydwoje pracują na własny rachunek, ale jak się szybko okaże, jeden trudny do zrealizowania ślub i dwie podstępne panny młode mocno namieszają w ich życiu. W tym romantycznym i w tym zawodowym.

Fabuła przywitała mnie dobrą zabawą i mnóstwo pozytywnej energii. Autorka złożyła na nasze dłonie romans pełen kąśliwości, smacznych żartów a także prozy życia, która jak się okazuje prowadzi nas ku nieznanemu. Poznałam wspaniałych bohaterów, których losy ani przez moment nie były mi obojętne a także z bliska przyjrzałam się współpracy pełnej napięcia, która doprowadziła do mnóstwa skrajnych emocji. Śmiech towarzyszył mnie niemal na każdej stronie a dopracowana historia wypełniała karty po brzegi serwując mi inteligentną rozrywkę, którą i Wam szczerze polecam. Czytamy bowiem o dwojgu ludzi wystawionych na sercową próbę, o drugich szansach, poszukiwaniu własnego miejsca w świecie a także o miłości, do której zawsze dążymy i na którą zawsze możemy liczyć.

Szukacie książki słonecznej jak letni poranek, lekkiej jak piórko i pełnej pozytywnej energii? Propozycja od Julii Soto to strzał w dziesiątkę! Historia pełna motywacyjnych słów, ale jednocześnie nie moralizująca i nie narzucająca swojej woli. Na przykładzie bohaterów dostrzegamy możliwość zmian także w swoim życiu, ale przede wszystkim skupiamy się na nieszablonowej rozrywce, która idealnie wypełnia naszą wyobraźnię i otula niczym ciepły kocyk. Muszę przyznać, że ta książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła i mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz